Hvad vildtreservatet gemmer

I bådshuset ved Hanstholm Fyr kan du lege dig til viden om Danmarks største vildtreservat. Og lige bag huset kan du få et imponerende vue ud over det - måske nationalparkens bedste udsigt!

Tranedans og krondyrbrøl

Det gamle Bådshus ved Hanstholm Fyr danner rammen om Nationalpark Thys nyeste udstillings- og madpakkehus – som en Trædesten til Naturen. I Bådshuset kan både små og store gæster gå på opdagelse og lege sig til ny viden om Hanstholm Vildtreservat, krondyr, tranedans, bryozokalk, sjældne planter og Danmarks sidste beredne (og bevæbnede) sherif!

Fra den ubemandede udstilling er der en flot tur ud på Dronningestien med udsigt over vildtreservatet. Turen er kørestolsvenlig.

Praktiske oplysninger

Bådshuset, Det Nordatlantiske Fyr i Hanstholm, Fyrvej 7,7730 Hanstholm

(Find Hanstholm Fyr på Google Maps)

Åbningstider: Hver dag fra kl. 09-21. Besøgshuset er ubemandet.

Der er toiletter i fyrgården. Både Bådshuset og den 1 km lange vandrerute 'Dronningestien' er kørestolsvenlig.

Husk også at besøge fyret og dets kunstudstillinger.

Fyrtårnet er åbent alle dage fra 9.00 til 21.00.
Entré: Voksne 35 kr., alle under 18 er gratis.
Betales i tårnet eller i butikken.

Udstillingerne i Det Nordatlantiske Fyr har åbent
tirsdag til søndag fra 10.00 til. 16.00.

Se fyrets hjemmeside om aktuelle udstillinger og arrangementer.