Bliv nationalparkpartner

Hvis din virksomhed gerne vil knyttes tættere til Nationalpark Thy, kan der være mulighed for at blive nationalparkpartner

To muligheder for partnerskaber - og et tredje på vej

Har du og din virksomhed interesse i Thys fantastiske natur, nationalparken og en bæredygtig udvikling af lokalmiljøet, så kan det måske være en god ide at blive nationalparkpartner.

Som partner med Nationalpark Thy er du med til at styrke vores udvikling til gavn for naturen og for Thy.

I øjeblikket er det muligt at blive nationalparkpartner, hvis du producerer fødevarer eller andet, der baserer sig på noget, der er sanket eller dyrket i Nationalpark Thy, eller hvis du selv eller din virksomhed formidler nationalparken over for gæster. Vi er derudover ved at udvikle et nyt erhvervspartnerskab, hvor din virksomhed kan bidrage til en bedre biodiversitet i "din baghave".

Formidlingspartner

Som formidlingspartner får du lov til at bruge Nationalpark Thys partner-logo (fx på tøj, hjemmeside, materialer m.v.), og din virksomhed vil være synlig her på hjemmesiden som formidlingspartner, så gæster kan booke dig til guidede ture. Ligesom dem her: Book din lokale guide. Du kan også selv lægge arrangementer på Nationalparkbooking.

Hvis virksomheden ønsker at blive partner, så skal alle relevante formidlere deltage i Nationalpark Thys basiskurser. Som formidlingspartner forventes det, at I leverer formidling af høj kvalitet overfor jeres gæster og at I er gode ambassadører for Nationalpark Thy.

Sådan bliver du formidlingspartner

For at blive formidlingspartner skal du deltage i Nationalpark Thys basiskurser og sende en motiveret ansøgning. Se dokumenter herunder.

Ansøgninger behandles af et partnerskabsudvalg, der indstiller afgørelse til nationalparkens bestyrelse, som træffer den endelige beslutning.

Bliver du godkendt, er dit formidlingspartnerskab gældende i 3 år. Derefter kan du genansøge. Det er samme ansøgningsskema, der bruges til genansøgning.

Næste ansøgningsfrist for nye formidlingspartnere og for at genansøge er d. 1. maj 2024.

Har du spørgsmål til formidlingspartnerskab, så kontakt Cathrine.

OBS! Har du problemer med at udfylde skemaet? Så forsøg med følgende fremgangsmåde:

1. Download PDF til dit skrivebord og højreklik på dokumentet.
  2. Klik på 'Åben i Microsoft Edge' eller 'Åben i Google Chrome'.
  3. Herefter vises PDF'en i din browser. Nu skulle du gerne kunne udfylde dokumentet.

Formidlingspartnere i Nationalpark Thy

Produktpartner

Hvis du producerer kvalitetsprodukter, der baserer sig på råvarer, der stammer fra nationalparkens område, har din virksomhed mulighed for at søge om lov til at bruge nationalparkens navn og logo på produkterne. Vi lægger vægt på produkternes autenticitet, sporbarhed og bæredygtighed.

Tilladelsen gælder for tre kalenderår. Der er en årlig udgift forbundet med tilladelsen. Hobbyvirksomheder betaler 500 kr/år, mikrovirksomheder 2.000 kr/år og større virksomheder 10.000 kr/år. Midlerne går til at dække nationalparkens udgifter til certificeringen. Eventuelt overskud går til nationalparkens arbejde med at skabe bedre natur.

Der er en årlig ansøgningsrunde. Næste ansøgningsfrist bliver i november 2024.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.

Produktpartnere i Nationalpark Thy

Som formidlingspartner må du bære Nationalpark Thys logo og komme på nationalparkens hjemmeside. Foto: Poul Christian Madsen.

Erhvervspartnerskaber

Vi arbejder på at andre virksomheder også kan indgå partnerskaber med Nationalpark Thy – for en bedre biodiversitet i "din egen baghave".  Er du interesseret i at indgå et partnerskab, så kontakt os.

Hold øje med siden her, hvor vil annoncere, så snar Erhvervspartnerskabsprogrammet er etableret, og vi er klar til at lave en aftale med dit firma.

Kontakt os her, hvis du har spørgsmål